És un instrument organitzatiu general de resposta a situacions de greu risc col·lectiu, catàstrofe o calamitat pública i estableix, d'una banda, els mecanismes per a la mobilització dels recursos humans i materials necessaris per a la protecció de les persones, els béns i el medi ambient, i per una altra, la forma en la qual aquests s'organitzen. El seu objectiu fonamental és el de minimitzar les conseqüències que les emergències poden tindre sobre les persones, els béns i el medi ambient.
Estos plans han de preveure l'estructura organitzativa i l'operativitat per a la intervenció en emergències per inundacions en el municipi, determinar els elements vulnerables en funció de l'anàlisi del risc i els seus nivells en les diferents zones del terme municipal i delimitar les àrees segons possibles requeriments d'intervenció i especificar els procediments d'informació i alerta a la població. A més a més han de desenvolupar el catàleg dels mitjans i recursos disponibles en el municipi, així com els mecanismes per a la seua permanent actualització.
El seu objectiu és establir els aspectes relatius a l'organització i procediment d'actuació dels recursos i serveis la titularitat dels quals correspon al ajuntament i dels quals puguen ser-li assignats per altres administracions públiques o per altres entitats públiques o privades, a fi de fer front a les situacions de preemergència i a les emergències per incendis forestals dins del terme municipal.
El Pla d'Actuació Municipal davant del Risc Sísmic té com a objectiu la màxima protecció per a les persones i els béns, que puguen resultar afectats per un terratrémol. Per a això s'estableix estructures d'organització jeràrquica i funcional dels mitjans i recursos, tant públics com a privats a nivell local, que permeta fer front a situacions d'emergència per un terratrémol; i que contemple la tornada a la normalitat, amb la reposició dels serveis bàsics.
Els PEAI han d'aconseguir ser d'utilitat pràctica per als Serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament que han d'intervindre en una emergència en l'Àrea Industrial. A més a més han de tindre utilitat preventiva / formativa per als responsables dels establiments que tenen la seua activitat en l'Àrea Industrial, que hauran d'adequar els seus plans d'autoprotecció, i adoptar les mesures de protecció per als seus treballadors, no solament davant dels riscs de la seua pròpia activitat sinó davant de tots els riscs que els puguen afectar a causa de les activitats veïnes.
Els plans d’autoprotecció que elaboren els centres, establiments i dependències previstes en el Catàleg d’Activitats amb Risc de la Comunitat Valenciana hauran d’elaborar-se d’acord amb el que establix la Norma Bàsica d’Autoprotecció aprovada per mitjà del Reial Decret 393/2007, de 23 de març.
ORDRE 1/2022, de 21 d’abril, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes destinades a l’elaboració de nous plans d’emergència o a la revisió dels aprovats per als municipis de la Comunitat Valenciana i es convoca la concessió d’ajudes per a l’exercici 2022.
Els Plans Locals de Prevenció d’Incendis Forestals (PLPIF) són obligatoris per a tots els municipis amb superfície forestal tal i com estableix l’article 55.3 de la Llei 3/1993.
Podran redactar un pla local reduït de prevenció d'incendis forestals aquells municipis que compleixen algun dels dos criteris següents:
- Que al terme municipal hi hagi presència d'una superfície contínua igual o inferior a 500 hectàrees de terreny forestal.
- Que al terme municipal hi hagi presència d'una superfície igual o inferior a 1000 hectàrees de terreny forestal i no hi haja cap superfície contínua igual o superior a 500 hectàrees de terreny forestal.
Necesitamos su consentimiento para cargar las traducciones
Utilizamos un servicio de terceros para traducir el contenido del sitio web que puede recopilar datos sobre su actividad. Por favor revise los detalles en la política de privacidad y acepte el servicio para ver las traducciones.